woensdag 20 februari 2019

Wat leer je op de basistraining kunstmodel?

Wat leer je op de basistraining kunstmodel?


We doen het samen

We gaan in de basistraining samen uitgebreid in op eigenlijk alle aspecten van het vak van kunstmodel. Ik zeg bewust "we" en "samen" want het is de bedoeling dat je op die dag van de training veel informatie uit mij trekt om dat zelf te gaan gebruiken. Natuurlijk heb ik materiaal en heb ik mij voorbereid maar iedereen is anders.

Het mooie van deze opzet

Omdat iedereen anders is krijgt iedereen ook een andere workshop. Ik durf rustig te stellen dat er geen twee gelijk zijn. En dat is dus logisch want ook geen twee cursisten zijn gelijk.

Het werven van opdrachtgevers wordt overbodig

We beginnen algemeen. Met praktische info over kwalitatief goed poseren. Want slechte modellen zijn er volop te vinden. Die komen meestal  ergens ook maar één keer. Maar een kwalitatief goed model is lastiger te krijgen. En die kan meestal wel terugkomen. Zonder daar om te moeten vragen. Men zal je graag zien komen als je je werk doet en mijn ervaring is dat je na je opstart in principe niet meer aan klantenwerving hoeft te doen. Lekker toch dat je niet met jezelf hoeft te lopen leuren?

Dus zaken als “hoe kom je aan opdrachten” gaan we wel behandelen voor de beginperiode als men je nog niet kent en de mond tot mond reclame nog niet op gang gekomen is. Maar zodra die gaat werken kun je wat werving betreft achterover gaan zitten.


Wat leer je op de basistraining kunstmodel?

Natuurlijk zijn zaken als “wat kan wel en wat kan beslist niet” een belangrijk onderwerp. Wat is goed voor je promotie als model en wat kun je beter achterwege laten? We gaan er naar kijken.

Heb je al vragen? Neem alles mee. Dan gaan we er naar kijken. Het moet al een hele gekke vraag zijn wil er geen antwoord op te vinden zijn.

Je kunt direct aan de slag

In principe kun je na de basistraining kunstmodel direct aan de slag. En je zult merken dat je aan de slag gaat met een hele grote voorsprong op modellen die geen training hebben gehad en die alles door ondervinding zullen moeten gaan leren.